Deklaracja Dostępności
Urząd Gminy w Mniszkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.mniszkow.pl oraz www.bip.mniszkow.pl.
Rok publikacji strony internetowej: 2012 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Na moment oświadczenia jest ona częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Treści niedostępne cyfrowo:
Część elementów nietekstowych nie ma dodanego tekstu alternatywnego (grafiki, zdjęcia prezentujące istotne informacje).
Niektóre pliki do pobrania (w formacie .pdf, .doc i inne) nie są przygotowane jako dostępne, tzn. nie mają struktury pozwalającej osobom niewidomym na ich przeglądanie lub też są skanami dokumentów. Tym samym nie ma możliwości ich odczytania za pomocą wspomagających programów komputerowych.
Część z opublikowanych tekstów nie ma odpowiedniej struktury nagłówkowej.
Tabele nie posiadają nagłówków i podpisów.
Niektóre opisy odnośników w niewystarczający sposób informują o treściach do których kierują.
Treści niedostępne cyfrowo ze względu na wyłączenia:
Filmy opublikowane przed 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności. Pliki wideo z nagranych już transmisji nie posiadają napisów dla osób niesłyszących ani audiodeskrypcji. W przypadku nagrań z sesji Rady Gminy dostępne są protokoły z obrad. Pliki wideo nagrane po dniu 23 września 2020 r. miały już dodane napisy, a w uzasadnionym przypadku audiodeskrypcję.
Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, chyba, że ich zawartość jest niezbędna do realizacji zadań podmiotu.
Pliki wytworzone przez inne podmioty niż Urząd Gminy w Mniszkowie i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych. Dotyczy to również oświadczeń majątkowych, które są pisane ręcznie, następnie zeskanowane, a do których modyfikacji podmiot nie jest uprawniony.
Treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności i metoda oceny dostępności cyfrowej
Deklarację sporządzono dnia: 2025-03-28
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-03-28
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Urząd Gminy.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt mailowy mniszkow@mniszkow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 44 756 15 22. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Procedura wnioskowo-skargowa
Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących strony internetowej i BIP Urzędu odpowiada:
Referat Organizacyjny Urzędu Gminy w Mniszkowie tel. 44 756 15 22
Sekretarz Gminy: Grażyna Wielgus, Informatyk: Damian Milczarek
Koordynator ds. dostępności: Julita Reczek
e-mail: mniszkow@mniszkow.pl
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym powinno to nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub elementu aplikacji mobilnej.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę pocztą lub drogą elektroniczną do organu nadzorującego:
Wójt Gminy Mniszków
ul. mjr. Hubala 2B
26-341 Mniszków,
e-mail: mniszkow@mniszkow.pl
tel. 44 756 15 22
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna
Plan analizy infrastruktury budynku Urzędu Gminy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Analiza infrastruktury budynku.
Budynek Urzędu Gminy, będący przedmiotem analizy jest wolnostojący, niepodpiwniczony i posiada dwie kondygnacje nadziemne.
Do budynku prowadzą 4 wejścia. Do 2 wejść głównych, od strony ul. mjr. Hubala prowadzą schody oraz podjazd przy którym znajduje się poręcz. Dwa pozostałe wejścia (ewakuacyjne/służbowe) zlokalizowane są na tyłach budynku, od strony parkingu, przed każdym z tych wejść znajduje się stopień.
Szerokość drzwi wejściowych dostosowana jest do przejazdu wózkami dla osób niepełnosprawnych. Dla osób na wózkach dostępne są korytarz i pomieszczenia na parterze. Na parterze zlokalizowana jest również łazienka przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.
Przy wejściu głównym znajduje się klatka schodowa prowadząca na piętro. Osoby z niepełnosprawnością ruchową mogą dostać się na piętro za pomocą schodołazu w asyście pracownika Urzędu.
Utrudnienia: brak dzwonków przyzywowych, brak pętli indukcyjnej, brak oznaczeń w alfabecie brajla, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, brak głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące, brak informacji o prawie wstępu z psem asystującym, brak możliwości skorzystania z usług tłumacza migowego na miejscu lub online.
W związku z warunkami technicznym i niemożnością zapewnienia pełnej dostępności urzędu osobom ze szczególnymi potrzebami, przewidziany zostaje dostęp alternatywny. Dane teleadresowe podmiotu publicznego: Urząd Gminy w Mniszkowie: +48 44 756 15 22 Fax: +48 44-756-15-23 E-mail: mniszkow@mniszkow.pl Adres korespondencyjny: ul. mjr. Hubala 2B, 26-341 Mniszków