Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Mniszków
Urząd Gminy w Mniszkowie



UCHWAŁA NR VI/29/07

Rady Gminy Mniszków z dnia 5 kwietnia 2007 roku

w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Mniszków

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337) oraz art. 19 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. Dz. U. z 2006 roku Nr 123, poz. 858), Rada Gminy Mniszków uchwala, co następuje:

 
§1. Uchwala się regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Mniszków, w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§2. Traci moc Uchwała Rady Gminy Mniszków Nr XVII/77/03 z dnia 04 grudnia 2003 roku w sprawie Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków dla Gminy Mniszków.
§3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§4.. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia.
 
 

 

Załącznik do

Uchwały Nr VI/29/07

Rady Gminy Mniszków

z dnia 5 kwietnia 2007 roku

 

Regulamin zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Mniszków


Rozdział I 

Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego oraz odbiorców usług na terenie Gminy Mniszków realizowane przez Zakład Usług Komunalnych, zwany dalej Przedsiębiorstwem.

§ 2. 1. Ilekroć w Regulaminie używa się określenia ustawa należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747 ze zm.).

2. Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:

1) instalacja kanalizacyjna - system zapewniający zebranie i odprowadzenie do kanalizacji zewnętrznej ścieków powstających na terenie budynku,

2) instalacja wodociągowa - system zapewniający rozprowadzenie wody do poszczególnych odbiorników na terenie budynku,

3) podlicznik - wodomierz zainstalowany na sieci wewnętrznej za wodomierzem głównym, stanowiący element sposobu rozliczeń wewnętrznych zużycia wody,

4) umowa - pisemna umowa o dostawę wody i/lub odbiór ścieków, o której mowa w art. 6 ustawy,

5) wniosek o zapewnienie dostawy - wniosek o wydanie zapewnienia dostawy wody lub odbioru ścieków oraz warunków technicznych podłączenia do istniejącej sieci,

6) wniosek o zawarcie umowy - wniosek zawierający dane (dokumenty) niezbędne do zawarcia umowy, a dotyczące ubiegającego się o korzystanie z usług Przedsiębiorstwa,

7) zawór główny - zawór usytuowany bezpośrednio za wodomierzem głównym, będący granicą własności sieci wodociągowej.

3. Pojęcia inne od zdefiniowanych w ust. 2 pkt 1 - 8 Regulaminu zgodne są z definicjami ustawy.

§ 3. W zakresie spraw unormowanych w Regulaminie mają zastosowania przepisy ustawy i przepisy do niej wykonawcze.

Rozdział II 

Możliwości dostępu do usług wodociągowo - kanalizacyjnych

§ 4. 1. Każdy Odbiorca oraz osoby zamierzające podłączyć się do sieci wodociągowo - kanalizacyjnej, mogą uzyskać informacje dotyczące dostępności tych usług:

1) w Urzędzie Gminy Mniszków, który udostępnia do wglądu Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

2) w Przedsiębiorstwie, który udostępnia do wglądu Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków,

3) Przedsiębiorstwo informuje co kwartał Wójta Gminy o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi.

Rozdział III 

Minimalny poziom usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo

§ 5. Przedsiębiorstwo ma obowiązek zapewnić następujący minimalny poziom świadczonych usług:

1) ciśnienie wody o wielkości nie mniej niż 0,2 MPa w posiadanej instalacji wodociągowej w budynku,

2) raz na 5 lata nieodpłatnie kontroluje sprawność techniczną urządzeń pomiarowych, wodomierzy głównych i podliczników, jeżeli są zamontowane,

3) wszystkie prace związane z obsługą techniczno - eksplotacyjną sieci wodociągowo - kanalizacyjnej, oprócz poważnych awarii, wymagają uzgodnienia pory wykonywania ich z posiadaczami bądź zarządcami nieruchomości, budynków i lokalach mając na względzie słuszny interes Odbiorcy i możliwości realizacyjne Przedsiębiorstwa,

4) inne parametry minimalnego poziomu usług są określone w odrębnych przepisach.

Rozdział IV 

Warunki zapewnienia dostawy wody, odbioru ścieków oraz odbiorów wykonanych przyłączy

§ 6. 1. Odbiorca zamierzający korzystać z usług Przedsiębiorstwa winien wystąpić z pisemnym wnioskiem o zapewnienie dostawy wody lub odbioru ścieków oraz określenie warunków technicznych podłączenia.

2. Wniosek o przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej powinien w szczególności zawierać:

1) oznaczenie wnioskodawcy,

2) określenie:

a) rodzaju i parametrów instalacji odbiorczych,

b) rodzaju i ilości, a w przypadku ścieków przemysłowych, również jakości odprowadzanych ścieków,

3) informacje określające charakterystykę techniczną obiektu, do którego będzie dostarczana woda, w szczególności:

a) powierzchnię użytkową i rodzaj lokali (mieszkalne, użytkowe lub inne) w budynkach zasilanych w wodę,

4) proponowany termin rozpoczęcia poboru wody lub odprowadzania ścieków.

5) do wniosku, o którym mowa w ust. 1, osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci powinna załączyć:

a) aktualna mapę sytuacyjną w skali 1:500 (jeżeli brak to 1:1000), określającą usytuowanie przyłączanej nieruchomości, istniejące sieci wodociągowe i kanalizacyjne oraz inne obiekty i urządzenia uzbrojenia terenu -wskazana jest mapa do celów projektowych,

b) dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, której dotyczy wniosek, a w przypadku nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym opis statusu prawnego osoby w stosunku do nieruchomości.

§ 7. Przedsiębiorstwo określa w zapewnieniu dostawy wody i odbioru ścieków ilość wody i jej ciśnienie w istniejącej sieci wodociągowej w rejonie podłączenia, cel na jaki może być wykorzystywana oraz ilość i jakość ścieków, które mogą być odebrane z nieruchomości, a także wskazuje miejsce przyłączenia i ewentualne warunki budowy lub przebudowy rurociągów, do których mają być wykonane podłączenia oraz wydaje dla celów uzyskania decyzji o warunkach zabudowy wstępne zapewnienie dostawy wody i odbioru ścieków.

§ 8. Na podstawie danych wynikających z pisemnego wniosku, o którym mowa w § 6 ust. 2 i posiadanych przez Przedsiębiorstwo, Przedsiębiorstwo określa warunki techniczne do projektowania przyłączy w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku.

§ 9. 1. Warunki techniczne przyłączenia są ważne przez okres 1 roku od daty wydania.

2. Wydane warunki stanowią podstawę do opracowania projektu.

3. Jeżeli istnieje zagrożenie prawidłowego funkcjonowania elementów systemu kanalizacyjnego na skutek zrzutu ścieków przekraczających dopuszczalne normy, Przedsiębiorstwo ma prawo nakazać zastosowanie niezbędnych urządzeń podczyszczających, ewentualnie określić odrębne warunki odbioru ścieków.

4. Warunkiem przystąpienia do robót przyłączeniowych jest wcześniejsze uzgodnienie dokumentacji technicznej z Przedsiębiorstwem.

5. Powyższe zgłoszenie jest równoznaczne ze zleceniem przeprowadzenia obowiązkowego odbioru technicznego przyłącza.

6. Niezwłocznie po wykonaniu przyłącza i przed jego zasypaniem Przedsiębiorstwo dokonuje jego odbioru wraz z udziałem inwestora i wykonawcy.

7. W przypadku przyłączy kanalizacyjnych obowiązuje odbiór dwuetapowy. Przedsiębiorstwo wyda protokół odbioru technicznego robót zanikających (odbiór przed zasypaniem) i protokół odbioru końcowego.

8. Protokół odbioru końcowego powinien zawierać:

- datę odbioru,

- dane inwestora,

- przedmiot odbioru z podaniem lokalizacji i przeznaczenia przyłącza (rodzaju - wodociągowe/kanalizacyjne, średnica, materiał, długość),

- rodzaj odprowadzanych ścieków w przypadku przyłącza kanalizacyjnego,

- potwierdzenie zgodności z dokumentacją,

- skład komisji,

- podpisy członków.

9. Protokół odbioru końcowego przyłącza stanowi potwierdzenie prawidłowości wykonania podłączenia i umożliwia rozpoczęcie dostawy wody lub odbioru ścieków po uprzednim podpisaniu umowy i montażu wodomierza na przyłączu wodociągowym.

10. Wzory protokołów odbioru określa Przedsiębiorstwo.

11. W przypadku braku technicznych możliwości zapewnienia dostawy wody lub odbioru ścieków Przedsiębiorstwo określi odrębne warunki budowy lub modernizacji urządzeń wodociągowych lub kanalizacyjnych.

§ 10. Koszty odbiorów technicznych ponosi Odbiorca.

Rozdział V 

Szczegółowe warunki i tryb zawierania oraz rozwiązywania umów z odbiorcami

§ 11. 1. Podpisanie umowy z Odbiorcą następuje po uprzednim złożeniu przez niego pisemnego wniosku o zawarcie umowy oraz dokumentów niezbędnych do jej zawarcia. Wzór wniosku o zawarcie umowy określi Przedsiębiorstwo.

2. Umowa zawiera postanowienia określone w art. 6 ust. 3 ustawy oraz określa szczegółowe obowiązki stron, w tym zasady utrzymywania przyłączy oraz warunki usuwania ich awarii. W przypadku gdy przyłącza nie są w posiadaniu Przedsiębiorstwa odpowiedzialność Przedsiębiorstwa za zapewnienie ciągłości i jakości świadczonych usług jest ograniczona do posiadanych przez Przedsiębiorstwo urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

§ 12. 1. Umowy zawierane są na czas określony lub nieokreślony.

2. Wraz z wnioskiem osoba ubiegająca się o zawarcie umowy zobowiązana jest przedstawić Przedsiębiorstwu dokument określający aktualny stan prawny przyłączonej nieruchomości.

3. Jeżeli z treści tego dokumentu nie wynika tytuł prawny osoby składającej wniosek do władania nieruchomością jest ona zobowiązana przedłożyć dokument potwierdzający ten tytuł, z zastrzeżeniem ust. 5.

4. Umowa może zostać zawarta również z osobą, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym po udokumentowaniu przez nią faktu korzystania z przyłączonej nieruchomości.

5. Umowa może być zawarta z osobami korzystającymi z lokali znajdujących się w budynku wielolokalowym na pisemny wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego.

6. Wniosek, o którym mowa w ust. 5, winien zawierać w szczególności:

1) określenie ilości osób korzystających z lokali w tym określenie rodzaju tytułu prawnego do zajmowanego lokalu wraz ze zgodą takiej osoby na zawarcie umowy potwierdzona własnoręcznym podpisem,

2) oświadczenie wnioskodawcy o poinformowaniu osób korzystających z lokali o zasadach rozliczania różnic oraz obowiązku ponoszenia na rzecz przedsiębiorstwa dodatkowych opłat.

7. Umowa zawarta z osobami korzystającymi z lokalu w budynku wielolokalowym, wygasa wraz z wygaśnięciem umowy zawartej przez Przedsiębiorstwo z właścicielem lub zarządcą nieruchomości, w której znajduje się lokal.

8. Przedsiębiorstwo określi wzory wniosków, o których mowa w ust. 3 i 5.

9. Przedsiębiorstwo jest zobowiązane wydać informację techniczną określającą wymagania techniczne w terminie 14 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku przez właściciela lub zarządcę budynku wielolokalowego.

§ 13. 1. Dostawa wody Odbiorcy, w przypadku istnienia przyłącza, powinna nastąpić nie później niż w ciągu 2 dni od daty podpisania umowy, po uprzednim zamontowaniu wodomierza głównego. Uruchomienia przyłącza poprzez otwarcie zasuwy dokonuje Przedsiębiorstwo. Odbiorca pokrywa poniesione przez Przedsiębiorstwo koszty uruchomienia, z tą datą następuje również odbiór ścieków.

2. W przypadku Odbiorcy wprowadzającego ścieki przemysłowe umowa określi dopuszczalne warunki, jakim powinny odpowiadać ścieki wprowadzone do sieci kanalizacyjnej.

§ 14. 1. Miejscem dostawy wody przez Przedsiębiorstwo jest zawór główny za wodomierzem głównym.

2. Miejscem odbioru ścieków przez Przedsiębiorstwo jest pierwsza studzienka na przyłączu kanalizacyjnym licząc od strony budynku, a w razie jej braku - granice nieruchomości gruntowej.

§ 15. 1. Umowa może być rozwiązana przez stronę z zachowaniem okresu wypowiedzenia określonego w umowie.

2. Rozwiązanie przez Odbiorcę umowy za wypowiedzeniem następuje poprzez złożenie pisemnego oświadczenia woli w siedzibie Przedsiębiorstwa lub przesłania takiego oświadczenia listem poleconym.

3. Umowa może być rozwiązana w drodze porozumienia stron.

Rozdział VI 

Sposób rozliczeń

§ 16. 1. Podstawę rozliczenia zużycia wody i ścieków stanowią także odczyty podliczników w przypadku określonym umową.

2. Przedsiębiorstwo rozpoczyna rozliczanie wody zużytej bezpowrotnie od rzeczywistego stanu wskazanego przez wodomierz dodatkowy na dzień złożenia wniosku.

3. Okresy rozliczeniowe mogą być miesięczne, dwumiesięczne, kwartalne lub inne według wzajemnych uzgodnień określonych prze strony w umowie.

§ 17. Zmiany obowiązujących cen i stawek za dostawę wody i odbiór ścieków na terenie Gminy Mniszków będą ogłoszone na tablicach ogłoszeń w sołectwach oraz dostępne w siedzibie Przedsiębiorstwa i Urzędzie Gminy Mniszków.

§ 18. W przypadku współwłaścicieli nieruchomości, na ich wniosek, rozliczenie może następować udziałem procentowym w oparciu o odczyty wodomierza głównego i liczbę zamieszkałych osób. W przypadku rozliczeń lokali w budynkach wielolokalowych stosuje się zasady określone w art. 6 ust. 6 i art. 26 ust. 2 i 3 ustawy.

§ 19. W razie konieczności wykonanie indywidualnego układu rozliczeniowego dla współwłaścicieli nieruchomości, którzy dotychczas posiadali tylko jeden wodomierz główny i byli rozliczani indywidualnie na podstawie norm zużycia wody, na wniosek Odbiorcy/Odbiorców dotyczący zainstalowania podliczników, Przedsiębiorstwo wyda nowe warunki techniczne dla układu rozliczającego zużycie wody.

§ 20. 1. Zmiana wysokości opłat za wodę i ścieki spowodowana wejściem w życie nowej taryfy nie wymaga zmiany umowy.

2. Aktualnie obowiązujące taryfy zostaną podane do wiadomości publicznej, co najmniej na siedem dni przed wejściem w życie w sposób zwyczajowo przyjęty.

3. Stosowanie przez Przedsiębiorstwo cen i stawek opłat wynikających z nowych prawidłowo podanych do wiadomości publicznej taryf, nie wymaga odrębnego informowania Odbiorców o ich wysokości.

4. Przedsiębiorstwo dołącza do umowy aktualnie obowiązujące taryfy.

5. W przypadku, gdy zmiana opłat następuje w okresie międzyodczytowym zużycie wody/ścieków przed i po zmianie zostaje ustalone dla każdego okresu i taryf dla tych okresów ustalonych.

§ 21. 1. Podstawą obciążenia Odbiorcy należnościami za usługi świadczone przez Przedsiębiorstwo jest faktura.

2. W przypadku budynku wielolokalowego, w którym Odbiorcami są również osoby korzystające z poszczególnych lokali, Przedsiębiorstwo wystawia odrębną fakturę zarządcy lub właścicielowi takiego budynku oraz odrębne faktury osobom korzystającym z lokali.

3. Odbiorca otrzymuje fakturę nie później niż 14 dni od daty dokonania odczytu lub, w sytuacji kiedy ilość świadczonych usług jest ustalana na innej podstawie niż wskazania wodomierza lub urządzenia pomiarowego, końca okresu obrachunkowego.

4. Opóźnienia w zapłacie uprawniają Przedsiębiorstwo do naliczenia odsetek, w wysokości ustawowej.

§ 22. W przypadku niesprawności wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego oraz braku możliwości ustalenia na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa i umowy ilości świadczonych usług, ilość pobranej wody i/lub odprowadzonych ścieków ustala się na podstawie średniego zużycia wody i/lub odprowadzonych ścieków w ciągu 24 miesięcy świadczenia usług przed stwierdzeniem niesprawności wodomierza i/lub urządzenia pomiarowego.

§ 23. Wznowienie dostawy wody i/lub odbioru ścieków, w przypadku odcięcia dostępu do usług wodociągowo - kanalizacyjnych spowodowanego zaleganiem z uiszczaniem opłat za dwa pełne okresy obrachunkowe następuje po udokumentowaniu przez Odbiorcę uiszczenia należnych kwot wraz z odsetkami ustawowymi. Koszty wznowienia dostawy wody/odbioru ścieków ponosi Odbiorca.

§ 24. Każdorazowa zmiana odbiorcy wymaga rozliczenia z poboru wody, odbioru ścieków z Przedsiębiorstwem oraz protokolarnego przekazania następcy wodomierza głównego w stanie technicznym niebudzącym zastrzeżeń z zaznaczeniem stanu licznika i datą przekazania.

Rozdział VII 

Standardy obsługi Odbiorców i sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków oraz sposoby załatwiania reklamacji

§ 25. 1. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania Odbiorcom informacji dotyczących zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, a w szczególności dotyczących zakłóceń w tym zakresie i określenia położenia zastępczych punktów poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi na terenie Gminy.

2. Wstrzymanie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia Odbiorców w przypadkach, gdy występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia, zdrowia i środowiska lub uniemożliwiające świadczenie usług, a w szczególności:

1) z powodu awarii sieci nie ma możliwości prowadzenia zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków,

2) dalsze funkcjonowanie sieci stwarza bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia lub środowiska.

3. O wstrzymaniu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, o którym mowa w ust. 1, Przedsiębiorstwo niezwłocznie informuje Odbiorców, Wójta Gminy, Straż Pożarną i Powiatowego Inspektora Sanitarnego.

§ 26. 1. W przypadku planowych, przerw w dostawie wody powyżej 8 godzin Przedsiębiorstwo powinno powiadomić Odbiorców z wyprzedzeniem 36 godzinnym i zapewnić zastępczy punkt (punkty) poboru wody.

2. W przypadku nieplanowanego braku ciągłości dostawy wody Przedsiębiorstwo powinno powiadomić Odbiorców niezwłocznie i w przypadku przerwy powyżej 12 godzin powinno zapewnić zastępczy punkt (punkty) poboru wody.

3. W przypadku budynków wielolokalowych Przedsiębiorstwo może o zdarzeniach, wskazanych w ust. 1, poinformować właściciela lub zarządcę nieruchomości.

4. Przedsiębiorstwo zapewnia zastępczy punkt (punkty) poboru wody nieodpłatnie informując Odbiorcę o jego lokalizacji. W przypadku zaistnienia braku możliwości zapewnienia ciągłości odbioru ścieków w wyniku uszkodzenia systemu kanalizacji sanitarnej. Przedsiębiorstwo może żądać od Odbiorcy ograniczenia ilości odprowadzanych ścieków, co wiązać się może z ograniczeniami w dostawie wody.

5. Wstrzymanie lub ograniczenie dostaw wody może nastąpić także decyzją właściwych organów wydaną na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. Nr 115, poz. 1229 z późn. zm.).

6. W czasie trwania klęski lub wystąpienia siły wyższej, szczególnie gdy doszło do zanieczyszczenia wody, Przedsiębiorstwo ma prawo wprowadzić ograniczenia w konsumpcji wody w granicach możliwości dystrybucji, po zawiadomieniu Odbiorców o tych ograniczeniach. Nie zwalnia to Przedsiębiorstwa z obowiązku zastosowania wszelkich dostępnych mu sposobów dla złagodzenia tych uciążliwości dla Odbiorców.

7. Wstrzymanie lub ograniczenie dostawy wody może nastąpić również w przypadku:

1) braku wody na ujęciu,

2) zanieczyszczenia wody na ujęciu w rozmiarze niebezpiecznym dla zdrowia,

3) potrzeby zwiększenia dopływu wody do hydrantów p. pożarowych,

4) zaniku energii elektrycznej na ujęciu lub pompowniach,

5) konieczności usuwania awarii,

6) konieczności prowadzenia niezbędnych napraw urządzeń zaopatrzenia w wodę,

7) uszkodzenia instalacji grożącego niebezpieczeństwem,

8) wystąpienia nadzwyczajnych zagrożeń,

9) konieczności ograniczenia ilości dopływających ścieków w celu umożliwienia naprawy sieci kanalizacyjnej.

§ 27. Przedsiębiorstwo jest uprawnione do:

1) kontrolowania prawidłowości realizacji robót przyłączeniowych zgodnie z uzgodnioną dokumentacją,

2) odcięcia dostawy wody w przypadkach uzasadnionych potrzebami bezpieczeństwa, technicznymi, technologicznymi, sanitarnymi i potrzebami infrastruktury wodociągowo - kanalizacyjnej,

3) sygnalizowania właściwym władzom o wszelkich zagrożeniach spowodowanych przez Odbiorcę na skutek przekroczenia norm jakości odprowadzanych ścieków, jak również dokonać natychmiastowego zamknięcia przyłącza,

4) zainstalowania urządzenia pomiarowego do automatycznego poboru prób ścieków w celu określenia składu i ilości ścieków,

5) odmówienia odbioru ścieków przemysłowych, jeżeli wprowadzenie ich do sieci kanalizacyjnej może spowodować zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników Przedsiębiorstwa bądź zagraża działaniu systemu kanalizacyjnego.

§ 28. Przedsiębiorstwo jest zobowiązane do:

1) zapewnienia Odbiorcom należytego poziomu świadczonych usług,

2) stosowania się do przepisów ustawy, zezwolenia na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, przestrzegania warunków Regulaminu i zawartej z Odbiorcą umowy,

3) udzielania na życzenie Odbiorcy lub z własnej inicjatywy pełnej informacji dotyczącej realizacji usług.

§ 29. 1. Odbiorca ma obowiązek stosowania się do przepisów ustawy, przestrzegania warunków Regulaminu i zawartej z Przedsiębiorstwem umowy.

2. Odbiorcy zabrania się:

1) odsprzedawania wody, chyba że zawarta umowa z Przedsiębiorstwem stanowi inaczej,

2) poboru wody przed wodomierzem głównym,

3) dokonywania na przyłączach działań innych niż zamykanie lub otwierania zaworu głównego za wodomierzem głównym w sytuacjach uzasadnionych,

4) przemieszczania wodomierza głównego, zakłócania jego funkcjonowania, zrywania plomb lub osłon,

5) wykorzystywania sieci wodociągowej bądź instalacji wodociągowej do celów innych niż określono w umowie,

6) prowadzenia bez uzgodnienia z Przedsiębiorstwem, nasadzeń i zabudowy na sieciach stanowiących jego własność w pasie szerokości 2 m od osi sieci,

7) rozbudowy sieci wewnętrznej bez uzgodnień z Przedsiębiorstwem, jeżeli naruszy to wydane warunki techniczne lub zapewnienie dostawy wody/odbioru ścieków,

8) czerpania wody z hydrantów p. pożarowych na cele niezwiązane z gaszeniem pożarów,

9) podłączenia do instalacji wodociągowej - bez zgody Przedsiębiorstwa - instalacji sąsiednich nieruchomości,

10) podłączania do sieci wodociągowej instalacji zasilanych z innych źródeł,

11) łączenia instalacji wodociągowej bezpośrednio ze zbiornikami lub innymi urządzeniami niewchodzącymi w skład instalacji wodociągowej, np. z kotłami parowymi i urządzeniami technologicznymi bez odpowiednich zabezpieczeń.

3. Odbiorca ma w szczególności obowiązek:

1) umożliwić pracownikom Przedsiębiorstwa dokonywanie czynności wymienionych w art. 7 ustawy,

2) zagospodarować teren nad przyłączem wodociągowym w sposób umożliwiający Przedsiębiorstwu szybkie i bezkolizyjne usunięcie ewentualnej awarii na tym odcinku i wykluczające powstawanie dodatkowych szkód,

3) zawiadomić Przedsiębiorstwo o zamierzeniach przebudowy lub rozbudowy wewnętrznej instalacji wodociągowej jak również innych zamierzeniach w wyniku których nastąpić ma wzrost zużycia wody,

4) zawiadomić o mającej nastąpić zmianie celu zużycia wody na inne niż dotychczas cele, np. z bytowych na cele usługowe, produkcyjne itp. z wyprzedzeniem nie mniejszym niż 1 okres obrachunkowy,

5) stosować urządzenia zabezpieczające przed zwrotnym przepływem wody w instalacji,

6) informować Przedsiębiorstwo o własnych ujęciach wody oraz zamontować wodomierz na ujęciu lub urządzenie pomiarowe na przyłączu kanalizacyjnym celem prawidłowego rozliczania ilości odprowadzanych ścieków.

§ 30. Odbiorca usług ma prawo zgłaszać reklamacje dotyczące ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat. W szczególności:

1. Podstawą reklamacji jakości dostarczanej wody jest niezwłoczne zgłoszenie przez Odbiorcę pogorszenia jakości wody umożliwiające Przedsiębiorstwu pobór próbek wody do analizy. Woda do analizy będzie pobierana w węźle wodomierzowym stanowiącym granicę podziału własności instalacji.

2. Reklamacje, o których mowa w ust. 1, wnoszone są przez zainteresowanego: pisemnie w siedzibie Przedsiębiorstwa lub listem poleconym.

3. Reklamacje rozpatrywane są przez Przedsiębiorstwo niezwłocznie, nie dłużej jednak niż w ciągu 21 dni od daty ich wpływu.

4. O sposobie załatwienia reklamacji, Przedsiębiorstwo zobowiązane jest powiadomić zainteresowanego pisemnie.

5. Wniesienie przez Odbiorcę reklamacji nie wstrzymuje obowiązku uregulowania należności.

6. Ekspertyzę prawidłowego funkcjonowania wodomierza dokonuje Urząd Miar na wniosek Odbiorcy.

7. W przypadku niesprawności wodomierza potwierdzonej ekspertyzą, reklamacji podlega okres obrachunkowy bezpośrednio poprzedzający okres, w którym skierowano wodomierz do ekspertyzy i część bieżącego okresu rozliczeniowego do daty wymiany wodomierza.

Rozdział X 

Warunki dostawy wody na cele przeciwpożarowe

§ 31. 1. Woda do celów przeciwpożarowych jest dostępna z urządzeń wodociągowych posiadanych przez Przedsiębiorstwo, a w szczególności z hydrantów przeciwpożarowych zainstalowanych na sieci wodociągowej.

1. Dostawa wody na cele przeciwpożarowe dokonywana jest na zasadach określonych w umowie pomiędzy Przedsiębiorstwem a Gminą.

2. Rozliczenia za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe dokonywane są za okresy kwartalne.

Dodano dnia: 2007-04-15

Wypełnił: Nojek Sławomir