Samodzielne stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej, ppoż. i działalności gospodarczej. |
Inspektor: Anna Wijata, pokój nr 6
Telefon kontaktowy: 044 756-15-22 w.21 044 756-15-15 w.21 044 756-15-76 w.21
Godziny przyjęć interesantów w sprawach sytuacji kryzysowych (np. Katastrofa drogowa, wypadek drogowy, pożar, niewybuchy i niewypały, terroryzm) w godzinach pracy Urzędu Gminy 07.30 - 15.30, po godzinach pracy urzędu telefony alarmowe służb dyżurnych Policji - 997, Pogotowia Ratunkowego- 999, Państwowej Straży Pożarnej - 998.
Zadania: organizowanie doręczania kart powołania w trybie natychmiastowego wstawiennictwa do służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji lub wybuchu wojny, przygotowanie i realizacja świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności kraju, planowanie i nadzór nad realizacją zadań wykonywanych przez urząd gminy w celu zapewnienia jego funkcjonowania w warunkach kryzysu lub wojny, opracowanie dokumentów i planów dla Szefa Obrony Cywilnej Gminy oraz koordynowanie przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej na terenie gminy, przygotowanie i nadzór nad realizacją zadań z zakresu zarządzania kryzysowego, przeciwdziałanie i współudział w zwalczaniu klęsk żywiołowych i katastrof na terenie gminy, nadzór i koordynacja działalności ochotniczych straży pożarnych w gminie, prowadzenie spraw związanych z rejestracją działalności gospodarczej przez osoby fizyczne. |
W zakresie spraw Urzędu Stanu Cywilnego |
1. przyjmowanie oświadczeń związanych z zawarciem małżeństwa:
-
wstąpienie w związek małżeński,
-
braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
-
stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
-
wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
-
wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
-
powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
-
sporządzanie aktów małżeństwa w księgach stanu cywilnego,
-
prowadzenie ksiąg małżeństw i aktów zbiorczych ( dokonywanie wzmianek i przypisów),
-
wykonywanie czynności w sprawach związanych z zawarciem małżeństw przez obywateli polskich z cudzoziemcami,
-
dokonywanie innych czynności przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego, kodeksie rodzinnym i opiekuńczym,
-
współpraca z innymi organami i organizacjami społecznymi w zakresie prowadzenia poradnictwa przedmałżeńskiego,
-
sporządzanie kartoteki do bieżących aktów małżeństwa,
-
wystawianie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
-
wystawianie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa konkordatowego,
-
rejestracja – wpisanie do ksiąg stanu cywilnego małżeństwa konkordatowego,
|
W zakresie spraw związanych z rejestracją urodzeń |
- przyjmowanie zgłoszeń o urodzeniu i sporządzanie aktów urodzeń,
-
przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka,
-
przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka - wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
-
przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
-
dokonywanie wzmianek i przypisów na podstawie decyzji administracyjnych, orzeczeń sądowych i innych dokumentów przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego oraz prowadzenie ksiąg urodzeń,
-
sporządzanie kartoteki do bieżących aktów urodzeń,
|
w zakresie ewidencji ludności |
-
dokonywanie na podstawie zgłoszenia zameldowania i wymeldowania,
-
dokonywanie zameldowania na pobyt czasowy,
-
przygotowanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania.
-
przyjmowanie informacji od właściciela /zarządcy/, wynajmującego, najemcy itp. o stałym lub czasowym pobycie osób w ich lokalach,
-
wydawanie na pisemny wniosek zainteresowanej osoby, zaświadczeń potwierdzających informacje zawarte w prowadzonym zbiorze meldunkowym, zbiorze PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,
-
zawiadomienie właściwych organów o zmianach pobytu osób,
-
współdziałanie z organami policji w zakresie przestrzegania przepisów meldunkowych.
-
sporządzanie spisów wyborców, w związku z przeprowadzeniem wyborów i referendów.
-
prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców.
|
w zakresie działalności gospodarczej |
- ewidencjonowanie działalności gospodarczej,
-
wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
-
przygotowanie decyzji w sprawie odmowy wpisu do ewidencji działalności gospodarczej,
-
wydawanie zaświadczeń o zmianie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej,
-
wydawanie decyzji o wykreśleniu wpisu z ewidencji działalności gospodarczej,
-
prowadzenie bazy danych o podmiotach zarejestrowanych w ewidencji działalności gospodarczej – wydawanie zaświadczeń dotyczących działalności gospodarczej na żądanie stron, w tym dotyczących poszukiwania podmiotów gospodarczych.
-
przygotowanie projektu zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych i przedłożenie go Radzie celem uchwalenia,
-
przygotowanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży,
-
przedkładanie wniosków o wydanie zezwolenia Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych celem uzyskania opinii o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady,
-
prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń na sprzedaż napoi alkoholowych,
-
pobieranie opłat za wydane zezwolenia na sprzedaż napoi alkoholowych,
-
przygotowanie decyzji o cofnięciu wydanego zezwolenia na sprzedaż napoi alkoholowych.
|
W zakresie ochrony dóbr kultury |
- przygotowywanie zarządzeń w celu zabezpieczenia zabytków w nagłych przypadkach i niezwłoczne zawiadomienie o tym właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków,
-
zgłaszanie wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków przedmiotów zasługujących na wciągnięcie do rejestru zabytków,
-
składanie wniosków o wpis do rejestru zabytków dóbr kultury,
-
przyjmowanie zawiadomień o ujawnieniu przedmiotu, który posiada cechy zabytku,
-
przyjmowanie zawiadomień o znalezieniu przedmiotu archeologicznego lub o odkryciu wykopaliska,
-
niezwłoczne zawiadomienie wojewódzkiego konserwatora zabytków o otrzymaniu wiadomości o znalezisku lub odkryciu przedmiotu archeologicznego lub wykopaliska,
-
działanie w porozumieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków w zakresie użytkowania obiektu zabytkowego zgodnie z zasadami opieki nad zabytkami i w sposób odpowiadający jego wartości zabytkowej,
-
tworzenie gminnych funduszy odnowy zabytków.
- prowadzenie ewidencji dóbr kultury,
|
w zakresie ochrony informacji niejawnych |
- udostępnianie lub wydawanie dokumentów zawierających informacje niejawne osobom posiadającym poświadczenie bezpieczeństwa,
-
egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne,
-
kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów zawierających informacje niejawne,
-
prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostało udostępnione pracownikom.
|