Referat Finansowy - osoby

Referat finansowy zajmuje się sprawami budżetu gminy, (w tym płac pracowników Urzędu jak również innych instytucji w tym szkół, bibliotek, GOPS, ZUK), sprawami oświaty.

  • Kierownik referatu: mgr Beata Gwarda,      tel. 044 756-15-15
  • Skarbnik: Marianna Sadowska - Marszałek,      tel. 044 756-15-22, wew. 15
  • Inspektor: Elżbieta Przybyła - księgowość budżetowa,      tel. 044 756-15-15
  • Inspektor: Józefa Budzinowska - płace,      tel. 044 756-15-22, wew. 20
  • Inspektor: Elżbieta Wroniszewska - ośwata,      tel. 044 756-15-22, wew. 18
  • Inspektor: Małgorzata Michalska - ZUS,      tel. 044 756-15-22, wew. 20
  • Inspektor: Krystyna Rysakowska - podatki,      tel. 044 756-15-22, wew. 17
  • Inspektor: Elżbieta Grabowska - podatki,      tel. 044 756-15-22, wew. 17
  • Podinspektor: Ewa Pawlik - ds. opłat i podatku VAT ,       tel. 044 756-15-15
  • Podinspektor: Renata Bętkowska - w referacie finansów,       tel. 044 756-15-22, wew. 18

 

Telefon kontaktowy: 044 756-15-22,

                                   044 756-15-15

W zakresie planowania i statystyki
  1. analiza materiałów do planowania oraz opracowanie założeń i koncepcji planów wieloletnich oraz przeprowadzanie konsultacji społecznych nad założeniami planów,
  2. opracowywanie planów wieloletnich i rocznych,

  3. programowanie, planowanie i nadzór nad realizacją zadań inwestycyjnych i kapitalnych remontów realizowanych ze środków budżetowych, funduszów celowych oraz innych funduszów społecznych i uzyskiwanych dotacji,

  4. kontrola i analiza bieżącej realizacji zadań ujętych w planie rocznym i wieloletnim,

  5. koordynacja i podejmowanie działań na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy,

(zadania zlecone)

  1. przekazywanie nieodpłatnie danych administracyjnych określonych każdorazowo w programie badań statystycznych,
  2. przyjmowanie obowiązkowych wniosków Prezesa GUS – dotyczących uzupełnienia zbieranych i gromadzonych danych,
  3. żądanie danych dotyczących zadań realizowanych przez jednostkę samorządu gminnego,
W zakresie gospodarki budżetowej i finansowej
  1. opracowywanie projektów budżetu, planu funduszów celowych i przedkładania go w obowiązującym trybie do uchwalenia,
  2. planowanie środków budżetowych na finansowanie inwestycji powiązanych z budżetem Gminy,
  3. prowadzenie rachunkowości budżetu Gminy, gminnych funduszy celowych, świadczeń socjalnych oraz środków gminnego funduszu ochrony środowiska – dochodów własnych jednostek,
  4. dekretowanie i sprawdzanie dowodów finansowych pod względem formalnym i rachunkowym,
  5. bieżąca kontrola równowagi budżetowej i informowanie Wójta o stanie środków finansowych Gminy,
  6. kontrolowanie wydatków pod kątem zgodności z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 1004 roku Prawo Zamówieniach Publicznych,

  7. przygotowywanie okresowych analiz oraz ocen realizacji budżetu Gminy w powiązaniu z zadaniami rzeczowymi,

  8. negocjowanie z organami administracji rządowej lub samorządowej wysokości środków finansowych na przyjmowanie bądź przekazywanie zadań zleconych i powierzonych,

  9. współdziałanie z referatami Urzędu w celu zapewnienia prawidłowego przebiegu wykonania budżetu,

  10. nadzór oraz udzielanie instruktażu w sprawach opracowania planów finansowych jednostek i zakładów powiązanych z budżetem Gminy,

  11. przygotowanie propozycji zmian w trakcie realizacji budżetu,

  12. przygotowywanie projektów uchwał organów Gminy w sprawach majątkowych przekraczających zakres zwykłego zarządu,

  13. prowadzenie rejestru umów,

  14. rozliczanie dotacji pod względem formalnym i rachunkowym przekazanych przez Urząd na dofinansowanie kultury, sportu, wypoczynku oraz środków na realizację zadań przeciwalkoholowych,

  15. obsługa finansowa wydatków osobowych i rozliczeń płaco pochodnych oraz ubezpieczeń społecznych pracowników Urzędu ,

  16. naliczanie i wypłata wynagrodzeń pracowniczych,

  17. naliczanie wynagrodzeń pracowniczych z tytułów innych niż umowy o pracę,

  18. wykonywanie obowiązków należących do płatnika ZUS i płatnika podatku dochodowego,

  19. wydawanie zaświadczeń do ustalenia kapitału początkowego pracowników z okresu zatrudnienia w Urzędzie oraz pracowników zwolnionych, ponadto pracowników po likwidacji SKR i RSP.

  20. sporządzanie wniosków o refundację wydatków poniesionych na wypłatę wynagrodzeń z pochodnymi z tytułu:

  • robót publicznych,
  • prac interwencyjnych,
  • zatrudnienia osób niepełnosprawnych i absolwentów oraz prowadzenie niezbędnej dokumentacji,
  1. obsługa kasowa urzędu,

  2. prowadzenie ewidencji mienia Gminy i koordynacji inwentaryzacji składników majątkowych,

  3. prowadzenie archiwum zakładowego, zgodnie z „Instrukcją sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego„.

  4. prowadzenie ksiąg materiałowych i inwentarzowych urzędu, rozliczanie inwentaryzacji,

  5. organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji księgowo-rachunkowej,

  6. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w Łodzi, Urzędami Skarbowymi, ZUS i bankami

W zakresie podatków i opłat

 

  1. wymiar, pobór łącznego zobowiązania pieniężnego oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej,
  2. przyjmowanie deklaracji podatkowych oraz zbieranie innych informacji, materiałów i danych mających znaczenie przy wymiarze i poborze podatków,
  3. przygotowanie projektów decyzji w sprawach poboru, umarzania, rozkładania na raty, przesunięcia terminu płatności należności podatkowych,
  4. przygotowanie opinii w formie postanowień w zakresie umarzania, rozkładania na raty, przesunięcia terminów płatności należności pobieranych przez Urząd Skarbowy, a stanowiących dochody gminy,
  5. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej dla przedsiębiorców w formie ulg i zwolnień podatkowych oraz umarzanie, odraczanie lub rozkładanie na raty należnych od przedsiębiorców świadczeń pieniężnych stanowiących środki publiczne,
  6. koordynowanie sprawozdawczości i monitorowanie pomocy publicznej dla przedsiębiorców,
  7. przyjmowanie, sprawdzanie i potwierdzanie zgłoszeń identyfikacyjnych podatników podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości,
  8. ewidencja należności i wpływów podatków i innych opłat,
  9. ewidencja i windykacja należności z tytułu:
  • zamiany wieczystego użytkowania na własność,
  • wieczystego użytkowania, trwałego zarządu,
  • dzierżawy nieruchomości lub ich części stanowiących mienie komunalne
  • należności z tytułu sprzedaży nieruchomości,
  • należności z tytułu najmu lokali stanowiących mienie komunalne Gminy
  • rat dotyczących sprzedaży w trybie bezprzetargowym nieruchomości,
  1. nadzorowanie inkasa należności łącznego zobowiązania pieniężnego oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych,
  2. wnioskowanie do Rady o ustalenie wysokości wynagrodzenia prowizyjnego dla inkasentów z tytułu poboru podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych,
  3. wnioskowanie do Rady o ustalenie wysokości opłaty prolągacyjnej,
  4. współdziałanie z urzędami skarbowymi w zakresie prowadzenia egzekucji należnego zobowiązania pieniężnego oraz podatków i opłat lokalnych,
  5. podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
  6. prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
  7. przygotowywanie projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
  8. przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
  9. występowanie w wnioskami do Rady o zaliczenie niektórych wsi do innego okręgu podatkowego , niż jest określony dla Gminy, w przypadkach gospodarczo uzasadnionych,
  10. sporządzanie wniosków o rekompensatę dochodów utraconych z tytułu ulg i zwolnień ustawowych,
  11. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, urzędami skarbowymi, KRUS i urzędami kontroli skarbowej,
  12. wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych ( o stanie zaległości, o obszarze użytków rolnych, o dochodowości gospodarstw rolnych).