Referat Finansowy - osoby |
Referat finansowy zajmuje się sprawami budżetu gminy, (w tym płac pracowników Urzędu jak również innych instytucji w tym szkół, bibliotek, GOPS, ZUK), sprawami oświaty.
-
Kierownik referatu: mgr Beata Gwarda, tel. 044 756-15-15
-
Skarbnik: Marianna Sadowska - Marszałek, tel. 044 756-15-22, wew. 15
-
Inspektor: Elżbieta Przybyła - księgowość budżetowa, tel. 044 756-15-15
-
Inspektor: Józefa Budzinowska - płace, tel. 044 756-15-22, wew. 20
-
Inspektor: Elżbieta Wroniszewska - ośwata, tel. 044 756-15-22, wew. 18
-
Inspektor: Małgorzata Michalska - ZUS, tel. 044 756-15-22, wew. 20
-
Inspektor: Krystyna Rysakowska - podatki, tel. 044 756-15-22, wew. 17
-
Inspektor: Elżbieta Grabowska - podatki, tel. 044 756-15-22, wew. 17
-
Podinspektor: Ewa Pawlik - ds. opłat i podatku VAT , tel. 044 756-15-15
-
Podinspektor: Renata Bętkowska - w referacie finansów, tel. 044 756-15-22, wew. 18
Telefon kontaktowy: 044 756-15-22, 044 756-15-15 |
W zakresie planowania i statystyki |
-
analiza materiałów do planowania oraz opracowanie założeń i koncepcji planów wieloletnich oraz przeprowadzanie konsultacji społecznych nad założeniami planów,
-
opracowywanie planów wieloletnich i rocznych,
-
programowanie, planowanie i nadzór nad realizacją zadań inwestycyjnych i kapitalnych remontów realizowanych ze środków budżetowych, funduszów celowych oraz innych funduszów społecznych i uzyskiwanych dotacji,
-
kontrola i analiza bieżącej realizacji zadań ujętych w planie rocznym i wieloletnim,
-
koordynacja i podejmowanie działań na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy,
(zadania zlecone)
-
przekazywanie nieodpłatnie danych administracyjnych określonych każdorazowo w programie badań statystycznych,
-
przyjmowanie obowiązkowych wniosków Prezesa GUS – dotyczących uzupełnienia zbieranych i gromadzonych danych,
-
żądanie danych dotyczących zadań realizowanych przez jednostkę samorządu gminnego,
|
W zakresie gospodarki budżetowej i finansowej |
-
opracowywanie projektów budżetu, planu funduszów celowych i przedkładania go w obowiązującym trybie do uchwalenia,
-
planowanie środków budżetowych na finansowanie inwestycji powiązanych z budżetem Gminy,
-
prowadzenie rachunkowości budżetu Gminy, gminnych funduszy celowych, świadczeń socjalnych oraz środków gminnego funduszu ochrony środowiska – dochodów własnych jednostek,
-
dekretowanie i sprawdzanie dowodów finansowych pod względem formalnym i rachunkowym,
-
bieżąca kontrola równowagi budżetowej i informowanie Wójta o stanie środków finansowych Gminy,
-
kontrolowanie wydatków pod kątem zgodności z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 1004 roku Prawo Zamówieniach Publicznych,
-
przygotowywanie okresowych analiz oraz ocen realizacji budżetu Gminy w powiązaniu z zadaniami rzeczowymi,
-
negocjowanie z organami administracji rządowej lub samorządowej wysokości środków finansowych na przyjmowanie bądź przekazywanie zadań zleconych i powierzonych,
-
współdziałanie z referatami Urzędu w celu zapewnienia prawidłowego przebiegu wykonania budżetu,
-
nadzór oraz udzielanie instruktażu w sprawach opracowania planów finansowych jednostek i zakładów powiązanych z budżetem Gminy,
-
przygotowanie propozycji zmian w trakcie realizacji budżetu,
-
przygotowywanie projektów uchwał organów Gminy w sprawach majątkowych przekraczających zakres zwykłego zarządu,
-
prowadzenie rejestru umów,
-
rozliczanie dotacji pod względem formalnym i rachunkowym przekazanych przez Urząd na dofinansowanie kultury, sportu, wypoczynku oraz środków na realizację zadań przeciwalkoholowych,
-
obsługa finansowa wydatków osobowych i rozliczeń płaco pochodnych oraz ubezpieczeń społecznych pracowników Urzędu ,
-
naliczanie i wypłata wynagrodzeń pracowniczych,
-
naliczanie wynagrodzeń pracowniczych z tytułów innych niż umowy o pracę,
-
wykonywanie obowiązków należących do płatnika ZUS i płatnika podatku dochodowego,
-
wydawanie zaświadczeń do ustalenia kapitału początkowego pracowników z okresu zatrudnienia w Urzędzie oraz pracowników zwolnionych, ponadto pracowników po likwidacji SKR i RSP.
-
sporządzanie wniosków o refundację wydatków poniesionych na wypłatę wynagrodzeń z pochodnymi z tytułu:
-
obsługa kasowa urzędu,
-
prowadzenie ewidencji mienia Gminy i koordynacji inwentaryzacji składników majątkowych,
-
prowadzenie archiwum zakładowego, zgodnie z „Instrukcją sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego„.
-
prowadzenie ksiąg materiałowych i inwentarzowych urzędu, rozliczanie inwentaryzacji,
-
organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji księgowo-rachunkowej,
-
współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w Łodzi, Urzędami Skarbowymi, ZUS i bankami
|
W zakresie podatków i opłat |
- wymiar, pobór łącznego zobowiązania pieniężnego oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej,
-
przyjmowanie deklaracji podatkowych oraz zbieranie innych informacji, materiałów i danych mających znaczenie przy wymiarze i poborze podatków,
-
przygotowanie projektów decyzji w sprawach poboru, umarzania, rozkładania na raty, przesunięcia terminu płatności należności podatkowych,
-
przygotowanie opinii w formie postanowień w zakresie umarzania, rozkładania na raty, przesunięcia terminów płatności należności pobieranych przez Urząd Skarbowy, a stanowiących dochody gminy,
-
prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej dla przedsiębiorców w formie ulg i zwolnień podatkowych oraz umarzanie, odraczanie lub rozkładanie na raty należnych od przedsiębiorców świadczeń pieniężnych stanowiących środki publiczne,
-
koordynowanie sprawozdawczości i monitorowanie pomocy publicznej dla przedsiębiorców,
-
przyjmowanie, sprawdzanie i potwierdzanie zgłoszeń identyfikacyjnych podatników podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości,
-
ewidencja należności i wpływów podatków i innych opłat,
-
ewidencja i windykacja należności z tytułu:
- zamiany wieczystego użytkowania na własność,
- wieczystego użytkowania, trwałego zarządu,
-
dzierżawy nieruchomości lub ich części stanowiących mienie komunalne
-
należności z tytułu sprzedaży nieruchomości,
-
należności z tytułu najmu lokali stanowiących mienie komunalne Gminy
-
rat dotyczących sprzedaży w trybie bezprzetargowym nieruchomości,
-
nadzorowanie inkasa należności łącznego zobowiązania pieniężnego oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych,
-
wnioskowanie do Rady o ustalenie wysokości wynagrodzenia prowizyjnego dla inkasentów z tytułu poboru podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych,
-
wnioskowanie do Rady o ustalenie wysokości opłaty prolągacyjnej,
-
współdziałanie z urzędami skarbowymi w zakresie prowadzenia egzekucji należnego zobowiązania pieniężnego oraz podatków i opłat lokalnych,
-
podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
-
prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
-
przygotowywanie projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
-
przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
-
występowanie w wnioskami do Rady o zaliczenie niektórych wsi do innego okręgu podatkowego , niż jest określony dla Gminy, w przypadkach gospodarczo uzasadnionych,
-
sporządzanie wniosków o rekompensatę dochodów utraconych z tytułu ulg i zwolnień ustawowych,
-
współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, urzędami skarbowymi, KRUS i urzędami kontroli skarbowej,
-
wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych ( o stanie zaległości, o obszarze użytków rolnych, o dochodowości gospodarstw rolnych).
|